Reklamačný poriadok
Pokyny platné pri uplatňovaní reklamácií na kvalitu vyrobeného destilátu. Prevádzkovateľ liehovaru na pestovateľské pálenie ovocia (ďalej len pestovateľskej pálenice) vydáva tento reklamačný poriadok v súlade so zákonom NR SR č. 467/2002 Z.z. o výrobe a uvádzaní liehu na trh v znení neskorších predpisov a ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi.
- I.
Pestovateľ, ktorý sa dohodol s prevádzkovateľom na poskytnutí služby výroby destilátu v pálenici, je oprávnený prípade svoju nespokojnosť v súvislosti s vyrobením destilátu reklamovať. - II.
Všetky reklamácie kvality a množstva vyrobeného destilátu sa vybavujú zásadne v pálenici u zodpovednej osoby prevádzkovateľa ihneď po zistení nedostatku pri prebraní destilátu. Po prevzatí vyrobeného destilátu a opustení priestorov pálenice stráca pestovateľ nárok na reklamáciu množstva a nameranej stupňovitosti vyrobeného destilátu. - III.
Ak je príčinou zhoršenej akosti destilátu znehodnotený kvas pestovateľa a jeho nekvalita sa prejaví až počas spracovania v destilačnom technologickom zariadení, potom je pestovateľ povinný uhradiť poplatky za pálenie, prípadne ďalšie náklady vyplývajúce z nutnosti očistenia resp. opravy technologického zariadenia. V každom takomto prípade vedúci pestovateľskej pálenice spíše výstižný zápis o zistenom nedostatku overený podpisom pestovateľa a ďalšieho svedka. V sporných prípadoch vedúci pálenice odoberie a odloží vzorku takéhoto kvasu do definitívneho rozhodnutia. - IV.
Pri reklamácií neprimeranej akosti vyrobeného destilátu sa vykonáva náhrada pestovateľovi len v tom prípade, keď došlo k znehodnoteniu destilátu poruchou vyrobeného zariadenia počas spracovávania kvasu.
O reklamácii pestovateľa vyhotoví prevádzkovateľ Záznam o reklamácii v dvoch rovnopisoch z ktorých jeden zostáva u prevádzkovateľa a jeden sa odovzdáva pestovateľovi.
Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 1. marca 2011.
V Košiciach dňa 1. marca 2011 Martin Toporčák v.r.